פתיחת עסק וניהולו הם עניין מורכב, לעתים אף מסובך. מעטים הם האנשים היודעים ומסוגלים לעשות זאת ולהצליח בכוחות עצמם, "בעשר אצבעות". חלומו האולטימטיבי של כל בעל עסק הוא שהעסק שלו יעבוד עבורו ושהוא יוציא את הערמונים מן האש. חלומות כאלה מטבעם מתנפצים בסופו של דבר אל סלע המציאות. מבחן המציאות מראה שעל פי רוב אין זה כך, ולא משנה כלל מה מעמדך בעסק. עסק שפועל היטב ומצליח – זה בזכות הבעלים, לא במקרה ולא בחסד. העסק מצליח כי לבעלים יש כישורים שאפשרו זאת. אך לא די בכך. לכישורים האלה יש לצרף עוד כמה וכמה פרמטרים, בראשם עיצוב העסק וּמיתוגו.

אם מדובר בעסק המוכר שירותים, כגון משרדים של רואה חשבון או של עורך דין, עיצוב משרדים הוא בעל משמעות גבוהה מאוד. הכניסה הראשונית של הלקוח מרמזת ללקוח על טיבו של העסק ומאפשרת לו להעריך או להבין מי הוא האדם שאת שירותיו הוא עומד לשׂכור.

לעומת זאת, כשמדובר בעסק המוכר טובין (חנות בגדים, חנות למוצרי חשמל, חנות נעליים, חנות ספורט) – יש צורך בעיצוב שימשוך את הלקוח פנימה. בתוך החנות יש לדאוג לתכנון נכון, ל"מסלול מכירה" המיועד לכך שהלקוח לא יחמיץ אף פריט פוטנציאלי לקנייה ברחבי החנות.

דגשים לתכנון ולעיצוב עסקים?


לכל עסק הפרמטרים שלו והפרוגרמה שבעל העסק מעוניין למכור: יוקרה, טיב, סיטונאות וכולי. הבסיס להצלחה הוא שם העסק והלוגו שלו.

  • צבעים בעסק – זו ההתלבטות הגדולה של בעלי העסקים. דוגמאות לשימוש בצבעים בעיצוב עסקים:
    מיתוג ועיצוב בשימוש צבע אדום – האדום הוא צבע בולט המתאים לעסקי המזון, בעיקר לתחום מסעדות הטייק-אווי. הוא מושך אליו קהל, ובשילוב הצבע השחור הגוונים משרתים נאמנה פיצריות, מסעדות בשרים ובתי קפה.
    עיצוב עסקים בשימוש צבע סגלגל – צבע ייחודי, ויש להשתמש בו בתבונה. הוא מסמל יצירתיות, תחכום, מקצועיות ונוכחות. הוא מיועד בעיקר לעסקים הנותנים שירות. בגוונים הבהירים (לילך) משתמשים לעתים בחנויות בשמים ומוצרי קוסמטיקה להבלטת הקירות או קיר מרכזי.
  • תכנון פונקציונלי – תכנון מקצועי וניצול מרבי של החלל מאפשרים לעסק להציג את שירותיו בחזית העסק ולנצל את החלל בצורה מקסימלית תוך כדי הצגת המוצרים ללקוחות בפריסה לאורך החנות. ברשתות המזון הגדולות עובדים אנשי השיווק "שעות נוספות", והשיטה שלהם אכן פועלת היטב ומוכיחה את עצמה. שימו לב, לדוגמה, כי המוצרים הבסיסיים –  החלב, הלחם, הביצים, הסוכר והקמח – ממוקמים על פי רוב בסוף החנות. הדבר מבטיח את חשיפת הלקוח למוצרים שלא תכנן לקנות מלכתחילה.
  • מיתוג – שימוש במותג העסק בשטח החנות בשלל צורות מגביר את הביטחון של הלקוחות כי מדובר במוצר איכותי ומוּכּר וגורם ללקוחות לרכוש ואף לשלם יותר בעבור המוצר.
    כחלק מתהליך העיצוב, השימוש במותג העסק משמש בסיס לתכנון וּלעיצוב המקום.

משרדנו מציע שירות כולל לליווי מלא בתהליך עיצוב העסק


שימוש במעצב פנים לעסקים הוא צעד חשוב ואף הכרחי לעסק. משרדנו חושב מחוץ לקופסה ומתעדכן מעת לעת במרב הטרנדים העיצוביים החדשים. כפי שהלקוח משדרג עצמו – כך גם אנו. המשרד יעניק ליווי כולל ואישי לאורך הפרויקט ויבצע זאת נאמנה, השירות שלנו כולל סט תכניות עבודה מלא לקבלן המבצע בשטח תוך כדי פיקוח עליון על הנעשה וליווי בבחירת החומרים לעסק. טרם תחילת התהליך משרדנו מבצע הדמיה ראשונית לתכנון המוצע, ורק לאחר שביעות רצונו המלאה של הלקוח עוברים לשלב התכנון להנפקת תכניות עבודה.

מתלבטים? צרו אתנו קשר לקבלת הצעת מחיר לעיצוב העסק הבא שלכם!

"אני נהנה ללכת לעבודה, אמר: האדם מולי, כאשר הבוס שלו מעביד אותו קשה אך כבר מההתחלה מתייחס אליו כמנהל צוות"
לא ידוע