קבלת רישיון עסק תל אביב

תל אביב-יפו, העיר הנחשבת למרכזית ביותר בישראל, היא השנייה בארץ בגודלה מבחינת נפח האוכלוסייה. העיר מהווה את מרכז הכלכלה והמסחר בארץ, ונכון לשנת 2013 חיים בה 414,600 תושבים, 31% מהם בני 18–35. העיר ידועה כמרכז הסחר של עסקים רבים. קו הרקיע השולט ברוב שטחה של העיר הוא מגדלי המשרדים ומרכזי העסקים. כיום רוב השטחים לבנייה מרוכזים בצפונה של העיר מאחר שעתודות הקרקע במרכזה הידלדלו או נוצלו (אלא אם כן הורסים ובונים מחדש. הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך כי עסקים חדשים הנפתחים בתל אביב הם בעלי סיכויי הצלחה גבוהים יותר מעסקים ברשויות אחרות. בצד ההכנסות הגבוהות יש גם הוצאות רבות, כך שבסופו של דבר נוצר איזון. חשוב לזכור שההשקעה הראשונית היא משמעותית וכן שהרווחים אינם מגיעים מיד בהתחלה. מכאן, שרוב העסקים הנמצאים באזורים המרכזיים הם עמידים.

בכל הנוגע לרישיון עסק, תל אביב מובילה בכמה רמות לעומת שאר הרשויות. היא משמשת להן דוגמה כיצד להתנהל במצבים שונים, הראשונה שפתחה את תהליך הרישוי המקוון, היא עושה זאת הן באמצעות חלוקת עלונים ומידע עבור הרשויות לשימוש פנימי, והן בכך שמחלקת רישוי העסקים פועלת בהיקף רחב באינטרנט. באופן כללי תהליך הרישוי בתל אביב שונה מזה של שאר הרשויות, ועם זאת יש ניואנסים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

הגשת הבקשה לרישוי עסק בעיריית תל אביב


כתובת: פילון 5, קומה 3, תל אביב.
קבלת קהל
: בימים א, ב, ג, ה בין השעות 8.00-13.00 בימי ד'י לא תהיה קבלת קהל.
*יש להזמין תור מראש
במערכת לזימון תורים באתר העירוני.

  • הגשת בקשה למידע מוקדם – ניתן להגיש דרך האינטרנט או דרך רכזי רישוי בעיריית תל אביב – חובה!
  • בהמשך למידע מוקדם ולדרישות המצוינות בו על פי אזור – הכנת תכניות אדריכליות בהתאם לעסק ולתקנות הגופים השונים (משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, כבאות, משרד הכלכלה, משטרה, ולעתים משרד התמ"ת).
  • העברת התכנית לבדיקה במחלקת ההנדסה ברישוי עסקים.
  • בהתאם לדרישות – הגשת חמש תכניות חתומות לרשות המקומית ותחילת התהליך לרישוי העסק דרך רישוי זמין ומקוון (נכון לשנת 2023 התהליך מקוון).

חשוב לדעת כי ישנם משתנים רבים מעסק לעסק וכן לבקשות השונות הנדרשות ברשות. לדוגמה, לבקשה לכיסאות ולשולחנות מחוץ לעסק יש להגיש גיליון נפרד, וזאת על פי התקנות של הרשות. למשל, גודלו של השטח יהיה מינימום 10 מ"ר. כמו כן, הרשות המקומית מאפשרת לבעל העסק לפעול כשלושה חודשים ללא רישיון, אולם חלה עליו החובה להיכנס לתהליך רישוי ולטפל בכל הדרישות השונות של הגופים, שאלמלא כן יינקטו כנגדו הליכים משפטיים. שימו לב! מטרת מחלקת הרישוי בעיריית תל אביב היא לקדם את העסקים ולעזור להם בתהליך הרישוי, ולא להפך. עם זאת צריך להבין שהרשות עובדת בכפוף לחוק ושאין היא יכולה להעלים עין מעסקים בלתי חוקיים.

עיריית תל אביב חרטה על דגלה את היותה מופת בתחום רישוי העסקים, ובהתנהלותה היא משמשת דוגמה טובה לרשויות אחרות. באתר האינטרנט של העירייה ניתן למצוא מידע רב וכן דרישות ותקנות למגוון עסקים, כך שבעל העסק יכול להכין את עצמו לשלב העלויות טרם פתיחת העסק.

משרדנו מלווה ברישוי העסק את העסקים מכל הסוגים – קטנים וגדולים כאחד – החל משלב התכניות, הבקשות להיתרי בנייה לארובה, לפרגוד, להיתרי לילה ולשימושים חורגים, ועד שלב ההגשה וקבלת הרישיון.

רישוי עסקים מקוון בעיריית תל אביב - אדריכלי רישוי בעל כרטיס חכם


משרדנו מוביל בקדמה ומעניק לקהל לקוחותיו את השרות המקוון לפי דרישות עיריית תל אביב לרישוי מקוון הכולל ליווי מלא עד קבלת רישיון עסק – משרדנו מטפל בכל הפרויקט ולאורך התהליך כולו. השימוש במערכת רישוי מקוון מיועד רק לאדריכלים שהופק להם הכרטיס החכם.

מאמר זה אינו משמש ייעוץ משפטי אלא מביא מידע בלבד. נכתב על ידי ז'אן קלוד מקס, הבעלים של קלוד אדריכלים, משרד המתמחה ברישוי עסקים, בתכנון ובעיצוב מסעדות וכן בעיצוב משרדים.

"אני נהנה ללכת לעבודה, אמר: האדם מולי, כאשר הבוס שלו מעביד אותו קשה אך כבר מההתחלה מתייחס אליו כמנהל צוות"
לא ידוע