יועץ בטיחות לעסקים טעוני רישוי עסק

על פי חוק רישוי עסקים, כל עסק אשר טעון רישוי עסק נדרש על פי חוק לאישור כבאות לעסק. בצו רישוי עסקים קיימים מעל מאתיים סוגים שונים של עסקים המוגדרים טעוני רישוי. עסקים אלו מחויבים לפעול עם רישיון עסק מהרשות המקומית לשם הפעלתם.

עסקים אלו צריכים לדאוג למבנה, לסביבה וללקוחות, ולא פחות מכך – לפעול למניעת אסון. וכאן נכנס לתמונה תפקידו של יועץ הבטיחות בנושא האש – בבדיקת התוכניות ובבחינה של השטח. מתפקידו לתת המלצות ליישום במבנה על מנת להתמודד טוב יותר במקרה של אסון העלול לקרות, וכן ללוות את בעל העסק לאורך כל הדרך אל מול שירותי הכבאות, עד לקבלת האישור מהם והעברתו לרשות המוניציפלית לצורך הנפקת רישיון עסק או חידושו.

משרדנו מפעיל יועץ בטיחות, והזמן הנכון ביותר לפנייה אלינו הוא כמובן בעת הקמת העסק, או לחלופין לאחר ביצוע שיפוץ העלול להשפיע על דרכי הגישה וכפועל יוצא מכך גם על הוראות הבטיחות. תפקידו המרכזי של היועץ הוא לעמוד לרשות בעל העסק ולייצג אותו אל מול שירותי הכבאות. כמו כן עליו לבדוק את דרישות הכבאות ולראות אם הן קוהרנטיות למצב הקיים.

לא לכל עסק נדרש יועץ בטיחות - נספח בטיחות


בשנת 2017 נכנסה לתוקף הרפורמה ברישוי עסקים אשר אפשרה לשפר את השירות לכל בעלי העסקים על ידי קיצור זמני ההמתנה לאישורי כבאות. כיום, בעסקים קטנים שאינם מהווים סכנה לציבור לפי תיקון 27 לחוק רישוי עסקים, רשאי בעל העסק להגיש תצהיר כבאות. את התצהיר ואת הדרישות של כל העסקים שמתאפשר להם להגיש תצהיר ניתן למצוא באתר שירותי הכבאות.

יש לתת את הדעת על כך שעדיין עסקים רבים אשר מחויבים להגיש נספח בטיחות כתנאי חובה בעת הגשת הבקשה לרישוי עסק. בדיוק לשם כך משרדנו מפעיל יועצים אשר עורכים סקרי בטיחות ובדיקות מקיפות לעסקים אשר נדרשים לכך. בין שלל הבדיקות אשר מבוצעות בשלב התוכניות ניתן לאתר את כל ליקויי הבטיחות הקיימים, ולתקנם כנדרש על פי החוק עוד בשלב התכנון.

לאחר הגשת כל התוכניות וקבלת הדרישות שבהן נדרש בעל העסק לעמוד, מלווים את בעל העסק ביעילות אל מול כל הרשויות לצורך קבלת האישורים הנדרשים במקצועיות ובמהירות.
כך אנו מעניקים לבעלי עסקים את השקט הנפשי לעסוק במה שחשוב באמת, ומה שחשוב באמת הוא כמובן ההכנסות. כך אנו מונעים מהם הן עוגמת נפש והן הפסדים כספיים עתידיים העלולים לצוץ בשל תביעות וקנסות מצד הרשויות בשל ניהול עסק ללא רישיון בעקבות סירוב לאישור של שירותי הכבאות בתיק.

בין השירותים הניתנים על ידי יועץ הבטיחות:

  1. הכנת נספח בטיחות, כולל סידורי הבטיחות הנדרשים למבנה, תוך כדי הקפדה על דרישות חוק התכנון והבנייה ודרישות שירותי הכבאות.
  2. ייצוג וליווי מול שירותי הכבאות; נוכחות בביקורות בשטח.
  3. הגשת תוכנית ונספח בטיחות לשירותי הכבאות וקבלת האישור.
  4. מתן הנחיות תכנון לאדריכל המלווה וליועצים השונים בנוגע לסידורי הבטיחות הנדרשים.
  5. זמינות מלאה לפניותיהם במהלך הפרויקט.

תכנון סידורי הבטיחות בעסקים השונים בהתאם למצב הקיים


היתרון שבשילוב מכלול היועצים תחת משרד אחד הוא משמעותי אל מול שאר החברות בשוק. הידע והניסיון עושים את שלהם גם בשלב הבטיחות. המשרד מעמיד לשירות לקוחותיו את מגוון היועצים תוך סינון בעלי מקצוע שאינם מספקים את העבודה.

משרד קלוד אדריכלים הוא משרד מומחה בתחום רישוי העסקים. מחפש ייעוץ ראשוני בנוגע להקמת עסק חדש? אל תהסס. פנה אלינו עוד היום!

"החיים עוברים ומתקדמים קדימה, התעסקות עם העבר לא תשנה את העתיד"
ז'אן קלוד מקס