רישיון עסק מועצה אזורית באר טוביה

המועצה האזורית באר טוביה נקראת על שם המושב הראשון שהתיישב בשטח המועצה – המושב באר טוביה. המועצה ממוקמת בסמוך לצומת קסטינה, והיא גובלת בגדרה מצפון ובאזור אשדוד ממערב. כל המושבים והיישובים בסביבה כפופים למועצה המקומית, שבתוכה לא פחות מ-21 אלף תושבים. עיקר סמכותה בא לידי ביטוי באזורי תעשייה ומסחר שונים השוכנים בגבולותיה, כגון עד הלום וקסטינה.

היתרון של המועצה על פני השלטון המקומי הוא הגוף האיתן והבלתי תלותי. הוא עומד בזכות עצמו (תופעה נדירה ברשויות אחרות) וממשיך להוביל ולהגיע להישגים באופן עצמאי. המועצה האזורית נותנת מענה לכל התושבים בתחומה ללא תלות ברשות, והיא משפרת את תדמית המושבים. יזמים רבים ומפעלי הייטק נוהרים לאזור המועצה בשל תנאים נוחים וכוח אדם איכותי.
בסביבת המועצה קיימות לא מעט מסעדות שף שונות ועוד עסקים קטנים המתפתחים היטב.

המועצה האזורית באר טוביה: מחלקת רישוי עסקים ואיכות הסביבה


כתובת:  אזור התעשייה קריית מלאכי, מועצה אזורית.

קבלת קהל:  יש לתאם הגעה מראש.

מחלקת רישוי עסקים במועצה אחראית בין השאר גם על נושא איכות הסביבה. כל הטיפול בתיקים של מפעלים ועסקים בעלי שפכים נעשה במקום אחד. המועצה מסייעת ללקוחותיה להתמודד מול כל גורמי האישור השונים לצורך הנפקת רישיון עסק. כמועצה אזורית המחלקה מפותחת ואף עשירה בידע מתחום חוק רישוי העסקים. ככל הרשויות בארץ, המועצה כפופה להחלטות משרד הפנים בנושאים שונים הקשורים לרישוי עסקים.

מה נדרש להמציא לצורך הנפקת רישיון עסק?


העסק שלך הוא עסק טעון רישוי? יש להגיש למועצה בקשה מלאה ומפורטת לרישוי עסקים. על הבקשה לכלול בין השאר מספר דברים הרשומים בצו, ובהם תרשים מגרש, תרשים סביבה, תכנית העסק, מספר חתכים וחזית העסק. כל אלה חייבים להיעשות על ידי אדריכל רישוי. הוא מרכז הכול בבקשה אחת המשורטטת על פי התקנות השונות, כל עסק והתקנות שלו, המשתנות לפי קטגוריות שונות.
נוסף על כך נדרש למלא מספר מסמכים סביבתיים ופרשה טכנית בהתאם לנדרש בסוג העסק. את כל המסמכים יש להכין מראש. את הבקשה מגישים בחמישה עותקים בחתימת בעל מקצוע מוסמך.

לצורך פתיחת תיק רישוי יש להגיע למועצה האזורית ולהגיש את הבקשה לרישיון עסק בצירוף הפריטים הבאים:

  • ת"ז של בעל העסק הרשום.
  • מסמך ארנונה לתשלום אחרון.
  • תשלום אגרת פתיחת תיק (נכון לחודש דצמבר 2023) – 359 ₪.
  • מסמכים שונים כפי שנדרש.
  • עותק של הסכם השכירות של הנכס.

לצורך פתיחת תיק באופן ראשוני יש להמציא את כל המסמכים ולגשת למחלקת רישוי עסקים במועצה. את ההליך לאחר פתיחת התיק מומלץ לבצע בד"כ מול אדריכל רישוי המכיר את התהליכים היטב ומלווה את בעל העסק לרישוי עסקים בצורה מלאה ומקצועית. המשרד מתמחה בהגשת בקשות לרישיון עסק ובליווי לקוחות עסקיים מול כל הגורמים המאשרים: משרד הבריאות, הכבאות, המשטרה, ההנדסה וכולי ע"פ הטבלה של צו רישוי עסקים.

"אני נהנה ללכת לעבודה, אמר: האדם מולי, כאשר הבוס שלו מעביד אותו קשה אך כבר מההתחלה מתייחס אליו כמנהל צוות"
לא ידוע