תחום הרוקחות מוגדר כתחום נפרד במשרד הבריאות, ישנו אגף נפרד העוסק אך ורק בתחום זה. תחילה חשוב לציין, שבתי מרקחת הפועלים בתוך מרפאות אינם טעוני רישוי עסק, מבחינת החוק חלה חובה שהשירותים בבית מרקחת יינתנו על-ידי רוקח בלבד (אדם המנפק תרופות על סמך מרשמים), כמו כן, מתפקידיו של הרוקח להעניק ייעוץ והכוונה תרופתית לגבי תרופות. בנוסף לכך, בכל בית מרקחת יהיה מנהל בית מרקחת "רוקח אחראי" – הינו רוקח מורשה בעל ניסיון ברוקחות בתקופה של שנתיים לפחות אחרי קבלת הדיפלומה.
בין תפקידיו של הרוקח האחראי, כלולים הדרכת צוות בית המרקחת בהפעלת ציוד הכיבוי הקיים בבית המרקחת, כאשר בעסק ששטחו עד 200 מ"ר – נדרשת הדרכה אחת ל-5 שנים, ובעסק ששטחו מעל 200 מ"ר נדרשת הדרכה אחת לשנה.
בתי מרקחת הפועלים באופן עצמאי הינם טעוני רישוי עסק לפי פריט מספר 1.1 בצו רישוי העסקים. לעסקים מסוג זה חלה חובה בהגשת פרשה טכנית למשרד הבריאות שתכלול חישובי שטחים וחלוקת סידורים תברואיים וכמותיים, כפי שמפורט בהוראות למתקני תברואה.
שטחו של בית מרקחת, לא יפחת מ-60 מ"ר ויכלול אזור קבלת קהל, מעבדה ומחסן.
אופן חלוקת השטחים יהיה לעיל:
- אזור קבלת קהל - 30 מ"ר
- מעבדה - 12 מ"ר
- מחסן - 18 מ"ר
*חובה שבקרבת בית העסק ימוקם בית שימוש – בעיקר לצרכיי העובדים
הליך רישיון העסק לבתי מרקחת
הבקשה לרישיון עסק תכלול תרשים סביבה, תרשים מגרש, תכנית העסק בקני מידה 1:100 חזיתות וחתכים, כמפורט בהתאם לדרישות החוק לרישוי עסקים.
טרם התחלת התהליך, מומלץ מאוד להיוועץ מול אדריכל רישוי המכיר היטב את התנאים להגשה כפי שמפורט במפרט האחיד לפריט רישוי, אופן ההגשה וההתנהלות מול הרשות המקומית, אשר משתנה מרשות לרשות ועל כן אדריכל רישוי יוכל לסייע בתהליך קבלת רישיון העסק וללוות אתכם בהצלחה עד לקבלת רישיון העסק.
במקרים מסוימים מומלץ טרם הגשת הבקשה לרשות המקומית, לקבל אישור עקרוני לתכנון בטרם ביצוע ממחלקת הרוקחות, הממוקמת בתוך הנפה של לשכת הבריאות.
בין האישורים שתידרשו להמציא, התקנת ואישור מז"ח (מונע זרימת מים חוזר), אישור תקינות ציוד כיבוי אש, ניהול רשומות (שמות העובדים ופרטיהם) – בעיקר לבתי מרקחת אשר מעניקים מרשם לסמים מסוכנים.
חדר ייעודי/כספת לאחסנת סמים מסוכנים או גומחת בטון העומדים בדרישות המפורטות – קיים נספח מלא ומפורט לסוג ומיגון הכספת "נספח א' - מפרט כספת לאחסון סמים 10.40"- רק במידה ויש סמים מעל לכמות המינימאלית.
להלן השירות שמעניק משרדנו להליך קבלת רישיון עסק לבית מרקחת
חלק מדרישות התהליך בהכנת הבקשה לרישיון, הוא הגעה לנכס לביצוע מדידות, רישום גבהים, הכרה של סביבת הנכס, והכנת בקשה מסודרת בחמישה עותקים לרשות המוניציפאלית שחתומה על ידי בעל מקצוע שהוסמך לכך או בהליך רישוי מקוון, חשוב להדגיש שבמיוחד בפריטי רישוי מסוג זה הניסיון והעבודה מול מחלקת הרוקחות מאפשרים לבעל העסק להקים את העסק בצורה שוטפת ללא עיכובים מיותרים.
בין הבדיקות האדריכליות שיש לבצע נדרשת בדיקת היתכנות לנכס על מנת לאמוד מראש תקלות שיהוו מכשול בהמשך.
ההליך כולל ליווי מלא עד קבלת רישיון העסק – משרדנו מטפל ומלווה בכל הפרויקט מתחילתו ועד סופו בכל הליך הרישוי, בין היתר משרדינו מעניק תכניות לביצוע והקמה של בתי מרקחת.
על מנת לקבל מאתנו הצעת מחיר מותאמת עבורכם צרו מולנו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני טלפוני חינם: 03-903-3003.