רישיון עסק לפדיקור מניקור

כיום, עסקים מתחום הטיפוח והיופי הפכו לפופולריים ונפוצים. הדגש הוא שמדובר בעסק לכל דבר, והם נכללים בצו רישוי העסקים כעסקים טעוני רישוי בקטגוריה בריאות, רוקחות וקוסמטיקה (כולל מספרה, מכון יופי, קעקועים, מניקור ופדיקור). ולכן הם מחויבים על פי חוק להגיש תכניות לרישוי עסק לרשות המקומית. תוקף הרישיון שניתן הוא שלוש שנים.

בהתאם לתחום העסק ישנן תקנות שונות שיש ליישם בעסק


  • רישיון עסק למספרה – תקינות המקום על פי התקנות בצו, דיפלומה (של בעל העסק הרשום), אישורים ממשרד הבריאות לתקינות החומרים הנמכרים בעסק (חומרי טיפוח לשיער, לבקש מהספק – רישיון יצרן או חותמת משרד הבריאות), אישור ממכבי האש – טופס המאשר שבוצעה בדיקה למערכת החשמל ומטף תקין לעסק.
  • רישוי עסקים למכון קוסמטיקה – תקינות המקום, דיפלומה, אישור משרד הבריאות לשימוש בחומרים. אם יש בעסק מכשיר להסרת שׂיער – אישור יבוא ותקינות מטעם משרד התמ"ת ומשרד הבריאות; כיבוי אש – כנ"ל.
  • רישוי עסק לקעקועים – תהליך מורכב מעט בשל דרישות מצד הרשות: תקינות הנכס, חדר שירותים אחד לפחות ובו כיור מים חמים וקרים, הסמכה לעסוק בקעקועים ובפירסינג, אישור לשימוש בקעקוע בצבעים המאושרים על ידי משרד הבריאות (יש צורך ברישיון לכל גוון וגוון).

טרם הקמת עסק מסוג פדיקור מניקור ועל מנת למנוע הוצאות כספיות מיותרות, יש לברר היטב לגבי ייעוד הנכס ולוודא שאין חריגות בנייה. משרדנו מלווה את הלקוח אל מול הרשויות המקומיות. אנו מבצעים את הבדיקות הנחוצות, מאמתים שהנכס אכן עומד בתקנות העסק ומוודאים שלא קיימות חריגות בנייה. כל אלה במטרה להגיש רישיון עסק ללא עיכובים מיותרים.

השינויים הבאים אף הם מחייבים הגשת בקשה לרישיון עסק:


       א.         תוספת בנייה או צמצום של שטח העסק.

       ב.         שינוי או הוספת מקצוע בעסק הקיים.

       ג.          שינויים פנימיים / חיצוניים בתכנית העסק אחרי שהוגשה בקשה לרישיון.

       ד.         פרישתו של שותף מהעסק או לחלופין הוספת שותף לעסק (בהליך מזורז).

       ה.         החלפת הבעלים של המקום (בהליך מזורז).

       ו.          הכנסת מנהל קבוע לעסק – תקף בעסקי המזון בעיקר (בהליך מזורז).

       ז.          מכירת הזיכיון לאחר, או מכירת הזכויות של החברה.

משרדנו פועל בפריסה ארצית ונותן מענה אל מול כל הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות.

כמו כן חשוב לעמוד בתקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לעסקים לא רפואיים לטיפול בגוף האדם) התשנ"ג 1992 ונהלי עבודה שהוצאו על ידי משרד הבריאות.

נהלי העבודה לפדיקור-מניקור ולמכון יופי


  1. שימוש במחטים חד פעמיים או מעוקרים.
  2. שימוש בתכשיר לחיטוי העור.
  3. שימוש רק בתכשירים מאושרים על ידי משרד הבריאות.
  4. שימוש בסדין חד-פעמי או החלפה של סדין רב-פעמי.
  5. שטיפת ידיים במים ובסבון לאחר סיום הטיפול בכל לקוח.
  6. חיטוי כלי העבודה הלא חודרניים.
  7. שימוש בסכיני פדיקור חד-פעמיים.
  8. הימצאות לפחות שתי ערכות לעבודה (צבתיות, מספריים, פצירות, ידיות לסכין חיתוך העור).
  9. ניקוי מכני של כלי העבודה במים ובסבון לאחר השימוש ולפני פעולת העיקור והחיטוי.
  10. ביצוע עיקור צבתיות לחיתוך העור ולכלים חודרניים.

בעקבות התיקון בתקנות ובצו – 29.11.21 - החל מ-01.01.2022 בפריט רישוי 1.4א' - מכון יופי, פדיקור מניקור, מכון שיזוף לא יידרשו עוד לצרף תרשים סביבה, מפה מצבית או תכנית עסק בעת הגשת בקשה לרישיון עסק.

"החיים עוברים ומתקדמים קדימה, התעסקות עם העבר לא תשנה את העתיד"
ז'אן קלוד מקס