העסקים שפועלים ברישיון עסק הם עסקים הפועלים בתחומי מפתח שהתקינות שלהם היא קריטית מאוד. באופן כללי, מדובר בכמה תחומים ספציפיים, כמו מזון, חקלאות, שמירה ואבטחה, רכב, תחבורה  נופש ועוד. הפעלת עסק ללא רישיון מהווה כמובן עבירה שמחויבת בקנס וכן, גם בהליכים משפטיים נוספים. בואו נפרט קצת יותר טוב מה זה בקשה לרישיון עסק מי צריך אותו עוד.

רישיון עסק מי צריך - ולמה בכלל?

קיים כמובן רציונל מאחורי כל אזור המיועדים למכירה או להשכרה. תעשיה, ניהול, מסחר או אזורים מעורבים. בכל בנייה עירונית יש תכנית והיתר בנייה מפורט המגדיר את השימושים המותרים. תכניות בניין עיר שמגדירות את אזורי העיר השונים, לפי כל תכנית המיועד למגורים, מלאכה, תעשייה, מנהל, מסחר או אזורים שמערבים מספר שימושים.

שימו לב - כמעט כל דבר שיפגע בתנאים של הגדרת התב"ע יחייב תהליך בירוקרטי ארוך בשינוי התב"ע המקורית על ידי ועדת התכנון או הגשה של בקשה לשימוש חורג (הקלה) ואם אתם פה כי אתם לא בטוחים רישיון עסק מי צריך - אתם במקום הנכון. 

אין להעלות על הדעת כי יפתחו וינוהלו בתי עסק שלא בתוך התכנון ההנדסי המקיף, כפי שאושר על ידי גורמי התכנון המוסמכים. קיימים בתי עסק הקשורים לבריאות הציבור והחייבים מכוח החוק לעשות סידורי הכה (מה זה?!!) , שמירה על הניקיון, ההיגיינה, תנאי התברואה הכי נאותים ושמירה על בריאות הציבור וביטחונו. 

איזה בתי עסק - רישיון עסק מי צריך 

בתי מלאכות ותעשיות מזהמות - עשן , ריח לוואי וכל התוצאות של כל מי שיכול למצוא את עצמו במצב שהוא מביא לידי ביטוי את כל הצורות שיפגעו בייעוד המקורי של הקרקע.

בתי מלאכה של מזון - הם בדיוק אלה שצריכים לחשוש אם הם פה בניסיון להבין איך הוציא רישיון עסק מי צריך. שוב, מתוך עיקרון של שמירה על ביטחון ובריאות הציבור, המפעל יהיה חייב להיות לא-מזהם ולהמציא את הפתרונות הנכונים בתוך המפעל ומחוצה לו - תוך המצאה של הוכחות שהזיהום לא פוגע בתפוקה היצרנית. 

עסקים שמחויבים בנגישות -  יש עסקים שמחויבים בנגישות ובהמצאת כניסה אחרת לבניין על מנת שהעסק שלהם יעמוד בתנאי הצורות שבהן אתם תביאו לידי ביטוי את השמירה על זה - קיימים סוגי עסקים שיהיו צריכים דרכי גישה, הנגשה לנכים, התקנת סידורי ביטחון, שירותים ועוד. 

מקווים שהרשימה הזאת עזרה לכם להבין רישיון עסק מי צריך וכן איך אתם יכולים להתכונן לתהליך הלא פשוט הזה. ההמלצה היא לעשות בירור מקיף לגבי כל התנאים של התב"ע ובירור לגבי איך העסק שלך, עוד לפני פתיחתו יכול לפגוע בכך. זה כמובן לא תהליך פשוט, אבל הוא אפשרי. חוששים לבצע לבד? לא בטוחים עדיין רישיון עסק מי צריך - המשיכו לקרוא. 

קלוד - משרד אדריכלים: לא בטוחים רישיון עסק מי צריך? 

משרד אדריכלות קלוד משרד אדריכלים יכולים להיות גורם מועיל באופן שבו אתם תבחרו לצעוד. הצוות שלנו, בין כל התחומים שהוא מתמקצע בו, גם רישוי עסקים וליווי של הוצאות רישיון עסק מי צריך הוא תחום התמחות ענק שלנו. התקשרו עוד היום ובואו להנות ממעטפת של תכנון ושמירה על כלל ההליכים הבירוקרטיים. 
 

"החיים עוברים ומתקדמים קדימה, התעסקות עם העבר לא תשנה את העתיד"
ז'אן קלוד מקס